Nowoczesna modernizacja linii kolejowej Słupsk – Lębork nie przerwie działalności
PKP PLK zapewnia, że nie zamierza na stałe zamykać linii kolejowej pomiędzy Słupskiem a Lęborkiem, pomimo przeprowadzanych prac modernizacyjnych – najbardziej obszernych od kilkudziesięciu lat. Prace obejmują między innymi dobudowę dodatkowego toru oraz gruntowną przebudowę stacji w Słupsku, które mają być realizowane bez zakłócania regularnej pracy linii.
Michał Szymajda, dziennikarz Rynku Kolejowego, podkreśla wagę tej inwestycji, która jest prawdopodobnie największą w historii Pomorza Środkowego. Szymajda wyjaśnia, że plan jest taki, aby pociągi w kierunkach Koszalin i Szczecin, jak również Lębork i Gdynia, mogły kursować bez przeszkód przez cały czas modernizacji. W szczególności ruch będzie utrzymany podczas sezonów letnich.
Choć mogą wystąpić chwilowe przerwy w kursowaniu pociągów, na przykład podczas weekendowych prac nad przebudową mostów czy wiaduktów, pasażerowie powinni zachować spokój. Szymajda przekonuje, że po zakończeniu trwających 3-4 lata prac, podróżujący będą mogli korzystać z usług o znacznie lepszej jakości.
Podkreślając, że prace modernizacyjne na kolei zazwyczaj trwają dłużej niż zakładano na początku, Szymajda potwierdza, że planowana przebudowa stacji w Słupsku i dobudowa drugiego toru na trasie do Lęborka będzie kosztować blisko dwa miliardy złotych.

Kolej na atomową przyszłość: Rewitalizacja trasy Kartuzy–Lębork w służbie energii jądrowej
Niebezpieczny wypadek samochodowy na drodze nr 213: Auto dachowało i stanęło w płomieniach
Rewitalizacja linii kolejowej nr 229 na Pomorzu do 2027 roku
Przetarg na projekt i modernizację linii kolejowej nr 229 przyciąga sześć firm
Zatrzymany mężczyzna, który przez dwa lata unikał kary za znieważenie funkcjonariusza publicznego
Proces kwalifikacji wojskowej dla mieszkańców powiatu lęborskiego rozpoczął się w tamtejszym starostwie