ZUE wygrywa przetarg na modernizację linii kolejowej Gdynia Chylonia-Lębork

Spółka ZUE ogłosiła, że jej oferta została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na projektowanie i realizację robót budowlanych na odcinku kolejowym Gdynia Chylonia–Lębork, będącym częścią linii kolejowej nr 202. To kolejne ważne przedsięwzięcie w ramach modernizacji infrastruktury kolejowej w północnej części Polski.
Realizacja projektu przez ZUE
Wartość netto oferty przedstawionej przez ZUE wynosi 2.617,6 mln zł, co przekłada się na 3.219,7 mln zł brutto. Na realizację zadania spółka ma 56 miesięcy. Zamawiającym jest PKP Polskie Linie Kolejowe, a projekt stanowi kluczowy element drugiej fazy modernizacji linii 202, rozciągającej się od Gdyni Chyloni aż do Słupska.
Cel modernizacji
Modernizacja tego odcinka ma na celu nie tylko poprawę przepustowości i komfortu podróżnych, ale również dostosowanie trasy do wyższych prędkości pociągów. ZUE obiecuje regularnie informować o postępach przetargu w kolejnych raportach bieżących, co jest szczególnie ważne dla zainteresowanych stron.
Profil i osiągnięcia ZUE
ZUE, z siedzibą w Krakowie, specjalizuje się w projektach związanych z infrastrukturą tramwajową, kolejową oraz energetyczną. Choć głównym rynkiem działania jest Polska, spółka posiada także doświadczenie zagraniczne, między innymi w Rumunii. W ostatnim roku, ZUE osiągnęło przychody przekraczające 1,2 mld zł, a zysk netto wyniósł ponad 10,8 mln zł. Wartość zamówień w portfelu na koniec roku wynosiła około 1,1 mld zł.
Wyniki finansowe i perspektywy
W pierwszej połowie 2025 roku, ZUE odnotowało zysk netto w wysokości 5,6 mln zł. Backlog firmy, czyli wartość zakontraktowanych, lecz jeszcze niewykonanych zleceń, szacowany był na około 1,2 mld zł. Rok 2025 przyniósł także wzrost wartości akcji ZUE o 25%, co świadczy o rosnącym zaufaniu inwestorów do potencjału spółki.