Modernizacja trasy kolejowej Słupsk – Lębork: drugi tor i nowe przystanki w planach
Na trasie kolejowej łączącej Słupsk z Lęborkiem, długiej na 47 kilometrów, trwają intensywne prace związane z budową drugiego toru. Celem tej inwestycji jest zwiększenie przepustowości linii, co pozwoli na kursowanie większej ilości pociągów. Ponadto, w ramach prac modernizacyjnych, zaplanowano remont stacji oraz budowę trzech nowych przystanków, aby umożliwić jeszcze lepszy dostęp do usług kolejowych dla wszystkich pasażerów.
Polskie Linie Kolejowe S.A., które prowadzą prace na wspomnianym odcinku linii nr 202, w ostatnich tygodniach rozpoczęły pierwsze etapy przebudowy infrastruktury – wiaduktów, przepustów oraz systemów odwodnienia. Te działania mają na celu przygotowanie terenu pod budowę drugiego toru i są kluczowe dla zwiększenia przepustowości trasy.
W ramach prac modernizacyjnych zaplanowano również gruntowny remont stacji i przystanków na trasie. Wśród nich znajdują się stacje Leśnice, Pogorzelice, Potęgowo, Głuszyno Pomorskie, Strzyżyno Słupskie, Damnica i Jezierzyce Słupskie. Dodatkowo, zostaną uruchomione trzy nowe przystanki w miejscowościach Runowo, Łebień oraz Siemianice, co znacząco ułatwi dostęp do pociągów dla mieszkańców tych terenów.
Po zakończeniu prowadzonych obecnie prac na odcinku Lębork – Słupsk, a także planowanych modernizacji na odcinku Gdynia Chylonia – Lębork, po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, czas przejazdu między Gdynią Chylonią a Słupskiem skróci się o około 15 minut. Zwiększy się również prędkość pociągów: pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h (obecnie 120 km/h), a towarowe – 120 km/h (poprzednio 70 km/h).